6 Okt.Mellerud-Velebit.

Mellerud-Velebit Spelades på konstgräset i Mellerud.

2-1.







Här är det tomt pga man spelar på  konstgräset i dag. Hoppas denna läktare är full av åskådare
vid alla hemma matcher  2013  !!!!!















Herren i rullatorn frågade va jag heter,,
Peter,,svarade jag,,,,
Efter en stund sa han till mig,,
Du har namnsdag 29 Juni,,,,
Jasså,,,har jag det? 
Han sa till mig att han kan hela "Almanackan" (namnsdagar,,,,)
När jag kom hem för att kolla detta,,,så stämde det till 100% !!!!
Denna herre hade mycket annat att berätta,det var som att prata med ett uppslagsverk.
Mycket imponerande !!!








Mellerud startade hårt,,



























Denna herre hade många sanna historier att berätta,
åter igen ,,,han kan alla´s namnsdagar !!
Han berättade också saker om  "Gais" ,,,Blåvitt,,, Elfsborg,,,
JO!!!  Denna herre är ett uppslagsverk !!!!! Jättehärligt  att höra!!!!

Åter igen,,,han frågade vad jag heter,,,,
peter sa  jag,,
Du har namnsdag 29 Juni,,  sa han,,,,

Han har allt egen  "snus" men såg att jag hade och ville
då prova en av min  "snus",,,,
klart att han fick det!!!

Jag gör ett stopp här med att ladda upp foto,,,

Denna herre som sitter på sin rullator,, är en mycket begåvad herre!!
Vad jag inte förstår är,,,,hur han kan behålla denna information och sedan återberätta
den,,,precis som om det vore,,, i går.
Jag är djupt imponerad!!!  // Peter Lind.













































































Här under kommer Melleruds kvitteringsmål.
1-1.




1-1 spelat 40 min.







Detta målet fick mellerud bortdömt,,,?










































































































Här under kommer segermålet för Mellerud,det kom i grevens tid!!!












Matchen är slut och det blev 2-1.
Seger för mellerud.
































En härlig avslutning för Mellerud,seger med 2-1
då man mötte Velebit.
Hoppas man firade segern till tidig morron!!!
Jag själv gottade mig med,,,,,,Gratäng.
Stort Grattis MIF !!!!










Inga kommentarer: